Torsdag 11/7

Smultronen här!

Dagen började med att vi vaknade extra tidigt för att pranka syd genom att tidigt på morgonen köra en indoorbana hos de samtidigt som vi bankade på deras dörrar.

Sedan var de dags för det gamla vanliga, frukost och konfa pass. Sedan var det nu dags för oss nord att skapa och skriva ett manus til en berättelse som handlande om gud och Jesus.

Efter det långa konfapasset var de dags för lunch och  samma gamla sysslor.

Efter sysslorna var de dags för alla att fixa sig inför den årliga mossfotbollen!!!!! Efter mossfotbollen fick alla tvätta ner sig själva i sjön.

Efter mossfotbollen var de dags för alla att fixa sig inför att äta middag.

Efter middagen var de dags för våra pilgrimsvandringslag att få så mycket poäng som möjligt på piratleken. Även efter piratleken var de fullt igång när nord hade ”sleepover”.

Hälsningar, Smultronen!

Torsdag 11/7 syd

Torsdagen började med att nord väckte oss genom att banka på alla våra rum. Och köra indoorol i syd boendet. Efter att alla hade vaknat var de vår tur att passa på att köra indoorol. Sen gick vi och åt frukost lika bra som alltid. Efter frukosten var de dags att öva på konfaredovisningen. Som vi la hela förmiddagen på. Efter mycket övning gick vi och åt lunch. När maten var i magen så kom Svenne tränaren för Eksjö olgy och pratade om gymnasieuttagningen. Sen gick vi och vilade och bytte om inför mossfotboll. Mossfotboll var en stor höjdpunkt för många och alla hade väldigt roligt. Vi avslutade med att bada i en sjö och bli av med de värsta mossan. När vi sen var på boendet gick många ut och åt på restaurang. Sen gjorde vi en lek med nord där vi letade efter skatter i skogen även pirater(ledare). Det sista vi gjorde var att vi gick på en mycket mysig andakt. Sen sov många i allrummen. Även några i äckelrumet. Nattinatti hälsar Askungen

Onsdag 10/7 syd

Onsdag 10/7
Morgonen började som vanligt med gympa där vi tävlade i jägarvila om vem som skulle gå först in till frukosten. Efter Oves delikata frukost hade vi konfa pass där vi planerade inför konfirmationen. Vi laddade upp inför lägermästerskap i sprint med dammbara burgare. Sen begav vi oss till parken för första start lite efter halv tre. Det var en klurig sprint som hängde mycket på att ta rätt vägval. Efter dusch gick vi till matsalen för att äta dagens middag: fisk och potatis.
Det åts inte så mycket för att folk sparade plats i magen till glassmila. När alla lagen samlats utanför syd kom regnet. Det blev en blöt glassmila i år. Efter en mycket spännande tävling vann till slut banana split. Därefter var alla tvungna att städa upp efter kvällen och snabbt tillreda kvällsfika. Vi tog på oss regnjackorna och vandrade till kapellet där det var dags för veckomässa. Dagen avslutades med avdelningshäng.
Tacohejleverpastej från tjejen med långt hår (Rapunzel)

Onsdag 10/7

Vi började dagen med morgongympa och en god frulle, fast oboyen saknas fortfarande. Sen samlades vi i kyrkan för morgonbön. Efter det började vi planera vår redovisning inför konfirmationen.

Vi käkade sedan Oves goda mat, sedan skyndade  vi oss för att göra våra sysslor för att direkt byta om inför LM sprinten. Det gick bra för många men vi hade en del diskade och felstämplade.

När alla hade duschat så stack vi och åt Oves goda fisk där några tränade på att mata varandra inför glassmila.

Efter middagen gjorde vi oss iordning inför glassmila. När starten gick började det åska och ösregna. Det var inte många som spydde fast många kämpade hårt och det slutade med en andra plats för ”The Falcons” som var det bästa nord laget.

Efter glass mila gick brandlarmet på nord på grund av att någon duschat för varmt. Efter det gick vi på mässa i S:t Lars kapell. Sen gick vi snabbt och la oss med ett kort avdelnings häng.

Vänliga hälsningar Bananerna

Tisdag 9/7 Syd

Hej!
Morgonen började med morgongympa som var leken Simon säger (Simon says…). Efter gympan var det frukost där de första som kom in fick ägg till gröten men sedan tog de slut så resten som ville ha ägg fick liv att värpa de själva. Morgonbönen idag var hos Lasse där konfapasset också gick av stapeln. Idag handlade konfapasset om döden. Vi fick en föreläsning om begravningsbyrå och en rundtur på kyrkogården. Efter konfapasset var det dags för lunch, kötbullar omed makaroner och potatisbullar. När vi hade ätit var det dags för den dagliga sysslan. När alla har städat klart var det dags att fixa till sig till träning, idag var det att göra sig så ful som möjligt. När alla var riktigt fula var det dags att cykla till träningen, Keps-OL, vilket var väldigt uppskattat av alla!
På vägen hem från träningen stannade vissa för att bada!
När vi var tillbaka var det dags för middag där det bjöds på smarrig tacos. Sedan var det lugn stund. När alla hade vilat var det dags för fri tid där många drog till dollarstore för att köpa kläder till morgondagens glassmila. Klockan 20.00 = kvällsfika. Kl. 21.00 = Andakt.
Efter detta är det dags att sluta ögonen och sova. Nattinatti från Törnrosa. Hoppas vi inte sover i hundra år.

Tisdag 9/7

Vi började dagen med att dansa lägerdansen med Saga. Sedan var det dags för frulle som tyvärr förstördes lite av att vi återigen inte fick någon oboy.

Efter det samlades vi i S:t Lars kapell för morgonbön och konfapass. Konfapasset handlade om döden och hur en begravning går till. Vi fick även en rundtur på kyrkogården där vi fick se många olika sätt människor har blivit begravda på.

Efter det lite sorgliga konfapasset käkade vi olika grytor till lunch. Direkt efter lunch cyklade vi till Skurugata för att spring lägermästerskap i långdistans. När alla hade kommit i mål efter en rolig bana cyklade vi hem igen, i regn fritt väder för en gångs skull.

Därefter var det dags för en rejält smarrig middag. Det serverades tacos med många goda tillbehör. Den lugna stunden efter middagen var riktigt skön efter långdistansen.

Sedan var det dags för sysslor som vi gjorde väldigt bra. Kort tid efter sysslorna gick vi och lämnade glassen på syd inför morgondagens glassmila. Vi käkade kvällsfika och hade andakt i S:t Lars kapell.

Dagen avslutades med avdelningshäng och sedan var det natti natti.

Hälsningar Hallonen

Måndag 8/7

Goddag, Körsbären här!

Dagen började med morgongympa och frukost.

Efter det blev det ett långt konfapass som handlade om döden och uppståndelse.

Efter det var det lunch med rester från veckan innan.

Sen var det dags för sysslor, vi i Körsbären hade tvätt som var väl behövligt. Sen var det dags för ful keps ol och alla var fult utklädda. Det blev så klart regn och åska på vägen hem. När vi var tillbaka fick vi snabbt göra oss i ordning.

Till middag blev det fläsk med stekt potatis. Därefter var det en mycket väl behövd lugn stund. Sedan var det dags för fotboll där fick vi bland annat se en dubbel rengbåge. Efter fotbollen blev det kvällsmat med några få frågor från fråge lådan. Sen var det lovsångsandakt där vi fick skriva böner. Sist men inte minst var det tack o godnatt.

Måndag 8/7

Dag 20 SYD.
Dagen började med en magnifik morgongympa i form av kom alla mina små kycklingar. Sedan var det dags för Oves delikata frukost. Efter frukosten begav vi oss av mot kyrka där Jakobs avdelning höll i morgonbönen. Sedan var det dags för konfa pass där dom flästa av konfermanderna tog en tupp lur i kyrkan. Efter konfa passet var det dags för lunch där det bjöds på rester. Och efter lunchen begav vi oss mot LM i långdistans, där det gick bra för vissa och lite sämre för andra. När alla var i mål cyklade vi hem i regnet. Direkt när vi kom hem var det dagsform middag. Det serverades kött o ch potatis. Efter den smarriga måltiden hade vi lugnstund och sysslor innan kvällsfikat. Efter kvällsfikat begav vi oss mot Lasse för lovsångsandakt. Efter andakten hade vi avdelningshäng. Sen dags att sova.
Tack och bock hälsningar från Pochahontas o co.

Lördag 6/7

Syd Dag 18
Vi började dagen med vår fantastiska lägerdans som morgongympa. Sedan vanlig frukost. Vi fick reda på att sysslorna skulle göras direkt efter frukosten. Så efter frukosten gjorde vi sysslor och packade för en kommande lägerstaffet. Vi fick vara med på ett lärorik SISU-pass om stukning och hur man tejpar fötter. Det blev dags för lunch. Det var pasta och en såsgryta med köttbitar i. Det blev dags för att ta sig till lägermästerskapet i staffet. Sträcka 1 och sträcka 2 åkte buss direkt efter lunchen. Starten gick 13.43 för att så många från sträcka 3 skulle hinna komma fram med bussen för att se starten. Det var en rafflande staffet. Ledarna som satte ut kontrollerna kom ganska långt tid innan det första konfirmand laget kom. Den första bussen behövde åka innan alla kommit imål. Lite ledsamt för dom som ville se allas målgångar. Middagen var ris och kebabgryta. Dags att vila eller fixa sig för ett disco som skulle börja kl.sju. Någon gång under dagen skulle man ha fixat ett fejk lägg eftersom det var 18 årsgräns. Temat på discot var husvagnssemester.
Det var en episk fest med dans och grattis snacks. Bästa outfite till temat var Lidl-grabbarna. Det oskade och blixtrade efter discot. Det blev en besvikelse att bada som skulle varit blev inställt på grund av vädret. Dagen slutade med kvällsfika, avdelningshäng och söta drömmar.
Denna dag är det Pochahontas som fått äran att skriva bloggen 🙂 Hejdå för nu!

Fredag 5/7

Eksjö Ol-Konfa Syd Dag 17

Denna dag var den första dagen av “Killer-Game” och vissa dödades tidigare än andra. Tre mord inom loppet av fem minuter. Med dagens immunitet som var lägertröjan kunde man undvika att bli dödad. Som vanligt började dagen med morgongympa och Frukost. När vi kom tillbaka begav vi oss till kyrkan för en morgonen innan vårt konfapass. Efter det långa konfa passet var det dags för lunch som bestod av pyttipanna ned stekt ägg. Efter det var det sysslor och packning för träningen. Träningen idag var momentbana med en del brunbild, en del linjeorientering och en riktningsdel där man skulle försöka göra en så fin stjärna som möjligt för att vinna en glass av Hugo. Vi cyklade tillbaka och duschade innan det bjöds på middag alltså panerad fisk och potatis. Sen var det lugn stund och fotbollsturnering mot Nord där de flesta spelade i regnkläder på grund av att vi inte fått förbereda oss. Vi begav oss tillbaka till boendet innan kvällsfikat och som vanligt gick vi till kapellet för kvälssandakten efter det.