Läger Syd 29-30 Juni

Hej allihopa! Nick här.

I fredags blev vi lite besvikna när vi blev väckta med en tuta, precis som ett par dagar innan. Riktigt dåligt av ledarna, tycker vi. Enligt Ludde var det Jakob som ville väcka alla igen för att han hade ”lärt sig” att tuta.

Morgongympan bestod av yoga för att alla skulle bli lite vigare (kan behövas). Vissa uppskattade det mer och vissa mindre. Sedvanligt var det frukost efter morgongympan. Sen var det dags för konfaläsning, och eftersom temat var ökenpärlan blev en del ganska deep vilket betyder känslosam för er som inte förstod. Men man blev desto gladare av Tobias genomgång av svenska kyrkan i världen. Därefter var det lunch och sysslor, och sen kommer vi till dagens höjdpunkt: Mossfotbollen.

Mossfotboll är då en form av fotboll eller andra bollsporter som man utför i en mosse. Riktigt roligt tyckte alla inblandade, men vissa kunde tyvärr inte vara med på grund av sjukdom. Vi körde först vanlig fotboll och därefter rugby som var det roligaste. Shoutout till Lisa och Thea för deras kämparinsats.

Efteråt fick vi bada med träningskläderna på för att tvätta bort leran, och sen cyklade vi hem för att äta middag. Efter middagen begav vi oss tillsammans med nord till campingen för fredagsmys, som bestod av glass, bad, volleyboll och välbehövligt chill i gräset. Vi fick sedan gå raka vägen hem för kvällsfika och andakt.

På lördagen var det dags för besöksdag då vi fick träffa våra älskade päron och syskon som vi ”saknat sååå mycket”. Tyvärr slapp vi inte undan morgongympan och frukosten, men vi hade iallafall resten av hela dagen på oss. Klockan 7 på kvällen var det dop för dem som ville. Det var Lisa, Vilmalee och några nordare som skulle döpas. Det var jättefint, även om dopljusen inte höll sig vid liv hela tiden, utan blåstes ut av vinden. Vi skulle infinna oss på boendet igen klockan 9 för kvällsfika och andakt. Därefter bums i säng. Typ.

Hejdå från Nick, alltså Maja, Emma, Agnes, Kristin, Axel och Elias.