21/6

21 juni 

Dagen började var att vi fick sovmorgon och blev väckta 08:30. Sen 08:45 hade vi i morron gympa, då vi fick prova danska traditioner. Därefter åt vi frukost. Frukosten fick tio av tio. Det var väldigt gott bröd. Sen gick vi till kyrkan och till högmässa klockan 10 efter det var lunch tolv då fick vi pyttipanna. Sen enades vi i kyrkan. Då skulle vi gå en pilgrimsvandring tillsammans med nord i små grupper. Halvvägs så badade vi. Det var väldigt varmt och  vi var tillbaka klockan 16. Det var varmt och många blev brända på grund av solen. Därefter var det middag och då blev det pannbiff potatis och en jättegod sås med lök. Det var supergott alltihopa. Tack Ove. Därefter hade vi fritid där det var frisörsalong för många fixade sitt hår. Några färgade håret och några klippte sig. Därefter hade vi sysslor och kvällis klockan 8 med mackor. Sedan hade vi andakt vid campingen med ett kvällsdopp. Det var jättemysigt. På boendet hade vi avdelning häng och sen gick vi alla och la oss och sov klockan 22:30. Tack för oss☀️🌸❤️/Maskotarna

20/6

Vi vaknade av att dom kastade boll på oss till VM låten gräva guld i USA. Det var soligt och fint och vi gjorde apan i trädet som morgongympa. Vi åt samma vanliga frukost. Sen chillade vi och hade fri lek innan det var dags för styrka! Styrkan var svettig och jobbig men vi överlevde värmen. Efter styrkan gick folk och badade, några joggade en runda och vissa gick rakt till duschen. Sen så var det dags för lunch. (shout out till ove) Efter den goda lunchen så var det dags för sysslor med nice städ musik. Sen så kom det ett extremt stort oväder med blixtrar. Sen var det keps ol (ful ol). Efter det var det igen bad och duch. När alla var rena och fräscha var blev det snabbt dags att gå till middagen som bestod av panerad fisk med kokt potatis och remouladsås. Efter en god middag så var det dock tyvärr dags för en lång och tråkig lugn stund dör alla var tvungna att vara tysta inne på sina rum vilket var skönt men långtråkigt. Sen va det dags för att titta på fotboll. Matchen over all gick ganska dåligt och Isak gjorde lire för många misstag, men i minut 59 var Sverige överlägset bäst iallafall. Efter en lång och deprimerande match gick vi från aulan där ci såg matchen till lägret igen för lite ”kvällis”. Där ingick macka med lite saft. Efter som att matchen slutade senare än planerat så blev hela kvällens schema flyttat ca 20 minuter. Därför började även andakten lite senare vilket ledde till att vi inte hann med avdelningshänget som skulle börjat kvart i 9. Så vi skulle egentligen bara gå tysta till våra rum och sova. Men några valde att färga håret rosa. Hejdå från bollkallarna (de som vann fem-kampen) 😄🇸🇪

19/6

Vi blev väckta av Thea, Alma, Malte och Hilding som dansade små grodorna och hade midsommarkransar. Vi övade på att dansa runt stången så att danskarna skulle se hur man firar midsommar. Vi åt frukost med mackor, yoghurt, gröt och kokta ägg. Vi stack till Sjöängen och krossade Nord i brännboll, och så plockade vi blommor och spelade fotboll. Sedan tränade vissa och andra tillverkade kransar. Sedan var det sysslor, och domarna städade allrummen. Sedan var det lunch, och det var hamburgare, som uppskattades mycket av konfirmanderna. Sedan fixade vi iordning oss, och det var trevligt! Det tog lång tid att fixa sig (framför allt för killarna haha). Det var riktigt varmt och trångt när vi gick iväg till campingens midsommarfirande. En kvinna höll ett fint tal om Jesus. Vi dansade runt midsommarstången, och det var trevligt, och det var jätteskönt att bada! Sedan körde vissadiscgolf, och andra volleyboll. Det var tidig middag, potatissallad och kycklingspett blev det. Efter det var det sjukamp, och domarna kom tvåa. Vi kastade bland annat stövel, och gjorde en otroligt fin uppvisning. Sedan var det kvällis (några körde fotboll innan). Då satt alla utomhus! Vi fick också reda på resultatet. Innan andakten snackade någraom att spela fotboll, men det blev inte av. Sedan var det andakt, och vi hörde en historia om en man som betalade för en båtresa, som såg en buffé som ingick i biljetten. Vi gjorde popcornbön på andakten. Några hade frågestund om kristendom med Tindra under den fria tiden efteråt. Sedan var det avdelningshäng. Tindra sjöng på kvällen för vissa och Hilding och Sören för andra. Sedan somnade vi gott, men alla sov inte bra.

18/6

Vi vaknade på morgonen av sång och musik av våra fina ledare. (Waka waka lägerdansen) På morgongympa fick vi lära oss lägerdansen, och det gick riktigt bra. Sedan käkade vi energirik frukost. 🥚 Sedan blev det buss till Skurugata där vi körde en tvärbra momentbana som inehöll korridor, mikroOL och brunbild. 🌲 Sedan blev det bråttom att duscha för att hinna iväg till sopplunch. 😃 Sedan fick vi gå på vårt första konfapass! Vi fick gå runt mellan lite olika stationer där vi bland annat fick måla, sjunga och lära sig om hur gud skapade världen. 🌎 På fritiden drog många iväg och körde allt ifrån discgolf till att handla på dollarstore. På middagen fick vi avnjuta en helt magisk kycklingschnitzel. Sedan fick vi prova på att göra alla olika sysslor på boendet. (Kaos) Sedan lekte vi sten sax purjolök, och en namnlek. Dagen avslutades med lite kvällis, andakt med högläsning och sedan lite avdelningshäng. 🤗 Sammanfattningsvis får dagen 7/10 (vi har ju nog inte fått uppleva dom roligaste dagarna ännu)

17/6

Första dagen på Syd och konfirmationen(enligt huliganerna) Vi kom hit blev! Sedan blev vi indelade i våra rum genom en tavla som Alma hade ritat. I våra rum fanns det nya OL-konfa tröjor för 2026! De var tio av tio konfa tröjor. Checka insta för bilder på dessa. Klockan 16 var det en samling i aulan för prestation av ledare. Efter det fick vi gå till våra rum, packa upp och ha lite fritid. Vid 16.45 var det samling för att gå till matsalen och äta. Men först skulle vi såklart sjung en matsång om att tacka gud för maten. De blev chibab cucci som är som en avlång köttbulle. De finns reviews om maten på instagram! Vi gick igenom alla regler för konfat och om vi smyger ut på natten åker vi hem så det ska vi inte göra. Sen gjorde vi lite namnlekar i form av att kasta bröd på varandra och springa i cirklarna. av en källa så blev de ungefär 1 km långt. Efter det körde vi bara lite vanliga lekar för att lära känna varann, en hette speeddating där vi skulle dejta varandra i 45 sekunder. Sen åt vi kvällsmat som var mackor och vatten. Efter det gick vi till kyrkan på andakt där vi behövde lämna in mobilerna och vara tysta. Jens sjöng väldigt fint!! Tillslut hade vi avdelningshäng med de närmaste rummen och 22 gick vi till våra rum. Innan vi sov kollade vi på Nederländerna och England i fotboll genom fönsterna. För att sedan somna till epa dunk. Väldigt trevlig första dag! Gå in och följ eksjo.olkonfa_syd2026 på insta.

10/7

Vi väcktes av att Hilding och Leon rotade bland våra saker.
Frukosten va god som alltid + poäng för att det fanns äppelmos🍎

På konfapasset började vi planera inför konfirmationsgudstjänsten, där kom vi på en banger idé. Men det blev lite kaos när vi skulle bestämma grupper.

Till lunch fick vi pasta med goda köttbullar, det fick 10/10 köttbullar

Efteråt va det dax att cykla 8 km till LM-stafetten, Nord va väldigt dåliga på att cykla i led. Såklart va det ett sydlag som vann 🏆På upploppet la Thea en faceplant.
När vi va på träning blev Hilding och Jesper utelåsta enligt vittnen som var kvar på boendet.

Till middag blev det koldolmar med potatismos, det fick 6/10.

Under kvällsfikat kom Svenne från Eksjö olgy och berättade om ol-gymnasium.

På andakten hade Per (Prästen) skrivit om en låt till orienteringsedition. En del personer hade väldigt kul och hade lite svårt att inte skratta.

Tillsammans med Nord hade vi ett kvällsdopp på campingen, väldigt många badade, men inte Dansken.
Sen var det någon som råka kasta i en boll i vattnet och Hilding agerade superhero och gjorde att magplask på 3 dm grundt vatten.
Några hade även bakat kärleksmums.

På kvällen hade folk sleepovers i varandras rum och även i allrummet.

Dagen får 10/10⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

9/7

Vi vaknade av att thea och Alma gav oss glass. Vissa tyckte glassen smakade gott till exempel Herman, resten tyckte att den smakar dåligt. Som morgongympa hade vi straffet löpning runt huset. Killarna mot tjejerna där tjejerna vann för de var två färre. Sen fick vi en vanligt frukost 5/10. Efter frukost hade vi en morgonbröd där Ivar skämde ut sig lite under bibelläsningen och vi började planera våran predikan.

Till lunch blev det återigen köttfärssås och spagetti. Det börjar bli lite tjatigt tycker några. Då åkte vi buss till bruzaholm. Där sprang vi en mustig långdistans. Ganska trevligt men jävligt jobbigt. Till middag fick vi ris och kyckling i curry. Sen laddade många upp inför glassmila. Eksjö OL konfa lag 1 bestående av Theo, Axel, Ivar, Emil, Herman, Oliver, Oscar(Bulken) och Hilding vann en överlägsen seger över ledarlaget. På långa natten fick de som var nere i källaren länge titta på blixten mcqeeen. 🚗
Vissa mådde dåligt och andra åt mer glass 🍦 dagen får 8,85/10 glassar!!

8/7

Dagen började med att vi blev väckta av thea och Malte med lilla snigel och fick sniglar i ansiktet.
Sen va de morgongympa där gjorde vi knuten.
Efter det var de frukost och sedan gick vi till kyrkbacksgården för det sista riktiga konfapasset.
Sedan var det lunch och vi fick panerad fisk med potatismos igen.
Efter det var det mossfotboll men tiden var flyttad så Moa och Marit var 20 minuter sena.
Mossen var så blöt så de fick inte att springa i den så det slutade med att alla bara kastade lera på varandra istället för att spela fotboll.
Efter det var de obligatoriskt bad.
Sedan var det middag var de rester alltså blandat.
Sedan var det Netflix and chill i aulan vi kollade på bilar 1 eftersom den fick 1 miljon röstade på den.
Vissa spelade fotboll efter halva filmen.
Sedan var det kvällis och vi sjöng för 12an dom fyllde år.
Efter det va de andakt som hölls av Lovisa I, Alma D och Elsa A.
Po avdelnings hänget var det många som blev klippta av ledar Alma.
Dagen får 8,7 änglar 👼🏽

6/7

Dagen började med att Noel och Hilding väckte med den första snälla väckningen på hela
lägret, och vi fick sovmorgon. Vi slapp morgongympa och gick direkt till frukosten. Det gamla
vanliga till frukost. Sen var det högmässa kl. 10 som tog jättelång tid. efter det var det lunch,
och det var en god pytt i panna med stekt ägg. 7,835 av 10 ägg. Det var sysslor sedan till kl.
2. Sen var det en jättelång vandring där det regnade väldigt mycket, och alla fick vänta länge
vid första stationen. Vi träffade en lite speciell gubbe som bjöd in grupper till hans garage för
att hjälpa honom med sin trimmer och predikade om Jesus. Sen var det några som gick och
badade i sjön. Sen var det middag (kvällsmat) Och sen blev det Sznizel. Efter det hade vi
indoor-orientering där syd såklart säkrade alla platser i finalen, och såklart var det en
enhörning representerad i finalen. Nils vann på herrsidan och Amanda vann på damsidan.
Sedan var det kvällis och efter kvällisen var det en andakt som Filip Ankersson och Oliver
Ehrenborg höll i. Sedan hade vi avdelningshäng, och det var det gamla vanliga. Vi fick höra
första halvan av Stad i ljus och sen somnade vi

5/7 Discoooo 🕺 🪩 💃

Dagen började i vanlig ordning med aggressiv väckning, denna gången i form av disco. Frukosten bestod av samma gamla vanliga och fick en stabil 7/10 eftersom äggen var perfekt kokta. Efter frukosten hade vi fritt fram tills andakten kl 10. Sedan kämpade vi på med våra sysslor tills det var dax för lunch. Då serverades det pasta med köttfärssås, korv och köttbullar vilket var mumsigt. Sedan väntade LM i långdistans i Aneby. Det var en kusligt lång bana i drömterräng och ösregn. Där dominerade syd och tog vinsten i båda klasserna. Efter det skyndade vi iväg till disco middagen. På menyn stod det raggmunk med fläsk. Det var en stor favorit och det får 10/10. Efter det var det lugn stund där många valde att fixa sig inför banketten som hade glitter tema. Sedan var det kvällis där många fortsatte att fixa sig nere i matsalen. Vi traskade vidare till banketten där det väntade bouncers som var väldigt stränga med insläppningen och det var viktigt att ha ett korrekt leg. På banketten var det prisutdelning från LM, lekar och mycket dansade. Kl 11 var banketten slut och runt midnatt var det läggdags. Dagen får en stark 9,4/10