Läger Nord 6 juli – Lägermästerskap stafett

Hej för sista gången, vart fall ifrån zazu.

Igår fick vi en tråkig väckning, Wilma och Krisse sa bara att vi skulle packa väskorna och ta oss ner på 10 minuter. Enkelt för några, men oerhört svårt för många.

Vi begav oss sedan emot morgongympan då vi körde knuten. En ganska kort morgongympa. Sedan gick vi och åt frukost som vanligt. Lika fort som vi ätit upp frukosten rusade vi tillbaka för att göra oss i ordning. Kort därefter åkte vi iväg med bussen till den årliga LM-stafetten.  Resan dit tog ungefär en halvtimma med buss. När vi gått av den underbara bussen fick vi även gå en kvart för att ta oss till det fina skogs-TC:et. På vägen dit fick vi oväntat besök av fula gula getingar.

När vi kom fram var det bara att knyta på skorna för förstasträckslöparna. Starten gick klockan 10 och Nord var givetvis först till startpunkten genom våran StoraTuna-löpare Jakob Carlsson. Man kunde följa löparna genom liveresultat men vi kunde också få en glimt av dem vid varvningskontrollen. Alla löpare kom med lätta ben uppför backen till varvningskontrollen för att sedan dra på sig sina bredaste leenden upp för den fortsatta klättringen efter den intressanta varvningskontrollen.

Under tiden vissa sprang bjöds det på en magnifik hamburgare och man kunde även köpa dricka och godis från kiosken.  Mätta och belåtna gick halva gruppen tillbaka till bussen för att åka hem igen medans den andra halvan fick plocka ihop så det såg ut som när vi kom. Det är ju viktigt. Vad skulle Greta annars säga?

När vi kom hem tog alla en dusch och vi hade våra sysslor, en välbehövlig tvätt, dessvärre den sista för våran del. Vi åt middag, fantastisk god mat var det…  Sedan var det dags för bronsmatch i fotbollen vissa ville kolla, andra inte.

Sedan var det dags för kvällsfika vilket var jätteefterlängtat. Andakten gick tillbaka till normal längd till skillnad från gårdagens korta.

Tack och adjö för sista gången.  Vi kommer sakna det här. Stora kramar från Zazu.