Söndag 6/7

Hejsan med förstärkning hos skibidi gollum!

Söndagen startade med lugn men sen väckning av Tess och därför fick vi skippa morgongympan och istället gå direkt till frukosten. Efter frullen så var det dags för högmässa, som var lika rolig som vanligt.

Sedan lurre som var rester, pytt i panna och falukorv med makaroner. Efter att vi fixat ett väldigt rent allrum och korridor på sysslorna var det dags för vandring runt sjön, i grupper om 5. Första stationen skulle vi leta efter ett äpple, sedan vika pappersflygplan, därefter göra Jesus släktträd, innan det var dags för att bygga stege och till sist lösa Theas otroligt bra gåta.

Vi laddade upp inför knock-out-indoor med schnitzel eller raggmunk med fläsk till middag. Tyvärr så är syd lökar och try-hardar indooren (även vill visa sina fötter). De flesta gick tillbaka direkt efter men några stannade kvar och kollade på finalen.

Nästan all mat var slut till kvällisen så det blev inte så många mackor. Men dåligt kvällsfika stoppade inte Viola, Maja och Signe M från att hålla en toppen andakt. Efter det var det dags för Dance-battle hos de olika avdelningarna. Player of the match gick till ingen mindre än Olle Sven Anefors (applåder). Alla gick och la sig med spänning inför morgondagens mossfotboll.

Ha det gyat och goonnatt.

Lördag 5/7

go dag av trollololero tralala.

Vi vaknade av att troj o noel hoppa i säng. På morgonjumpa så gick vi igenom killer lek. Sen så var de frulle. Sen så dog typ alla. Vi hade fritid och alla var paranoida för leken. sen hade Vi hade en tidig andakt. Sen var det lurre. Hård pasta o hård falukorv. Smakade inte gott.

Första bussen gick sen till LM i aneby. Det var långdistans. Sen åkte andra. De enda bra från nord var Tage o Alina. Alla åkte tillbaka o så diusha man. Sen var de midda. Det var raggmunk o fläsk. banger.

Sen var det lugn stund. Sen var det göra sig redo (förfest). Sen var det kvällis. Sen var det dax för LM bankett. Det var 20 års gräns, och hade man ej leg så fick man ej komma in. Det var lekar, prisutdelning för LM. Sen var de moshpit o alla hade skoj. Banketten avslutades med stad i ljus. Sen gick vi hem. Sen var det avdelningshäng och sist gonatt och ha de gött

Fredag 4/7

Hejsan hoppsan från tung tung spökur här!

Igår började dagen starkt med att vi tvättades vakna med en disktrasa i pannan- inte en favorit. Morgonen fortsatte i full fart med löpning till morgon gympa och sedan en välförtjänt frulle. Därefter tog vi oss vidare till kyrkan för morgonbön och ett som alltid lika roligt (och långt) kyrkopass, denna gång om påsken.

Sen vart det mat igen: panerad fisk och potatis med sås, 7/10. Dagen rullade sedan vidare till lugn stund följd av träning- långdistans med mikroorientering.

Middagen blev (ännu en gång) rester, dock ingen förgiftad potatis den här gången 🥳. Denna middagen ratades 6.5/10.

Efter detta var det dags för sysslor, vi spöken städade allrum och korridor vilket gick relativt snabbt, utom för Olle dock som bara klaga.

Sen vart det dags för höjdpunkten på dagen: fritid. Många drog till Willys medan de som vart kvar deltog i en smått kaosig banka bäver omgång, som på något vis slutade med en mosad banan i knät och ett söndrigt bord…

Men aja, efter det åt vi en lite sen kvällis och deltog därefter i en väl uppskattad andakt av Hanna och Cloe, innehållande både gudsprat, psalmer och till och med nattvard bestående av choklad och marshmallows 😋(kyrkan take notes…).

Vi avslutade dagen med avdelningshäng då några körde granny och maffia, medan andra shottade.

Hejdå från Tung Tung tung spökur.

Torsdag 3/7

Hej från Sigma Vildvittrorna!

Dagen började med att Klara och Jonte välte våra sängar (med oss i)!!! Sen gick vi och nöffade varandra i ansiktet som morgongympa (misslyckande). Efter konfapasset med mirakeltema var det dags för lunch, det blev korv med mos – 7/10 falukorvar!

Efter en braklunch var det dags för en medeldistans i lägrets hittills finaste terräng. Sen till middag blev det kattspya (alltså en orange sörja med oklart innehåll). Sigma Vildvittrorna städade allrum och korridor innan andakt i St:Lars kapell. På kvällshängen hade övervåningen spa och busringde, medans nedervåningen skrev berättelser.

Goonnatt och haregyat önskar Sigma Vildvittrorna!!

Tisdag & Onsdag 1-2/7

hejsan svejsan från ballerina varulvina!!:)

I tisdags fick vi en stark uppladdning på frukosten och sedan var det dags att packa galet inför tjust! Under den tiden passade även vissa, (oskar h), på att fixa sig och snagga sig. När det var klart skulle vi käka lurre och när vi kom dit var det… slut? men det var lugnt för kocken kom och räddade oss så vi fick mat.

Efter lunchen var det dags att hoppa på bussen och åka till Gunnebo. Där var det 10 000 000 000 grader på ett ungefär men vi pushade oss igenom en medeldistans där vi kokade (literally). Nord hade alla pallplatser i D16 och bra placeringar i H16. Det var inte bara ungdomarna som slaktade utan även the one and only klara borg tog guldet. På vägen hem blev det bad och efter det fick vi pung rått vid mat. Sedan var det natti natti.

På onsdagen startade vi med en fin frulle ute på trappan i solen och vallfärdade sedan till arenan där det var 100 000 000 000 grader. Men vi tog oss igenom en långdistans ändå och blev absolut stekta och grillade levande. Efter ett galet hårt kämpande dammade vi pastasallad och därefter vandrade vi till badet och tog ett välförtjänt dopp.

Därefter blev det snabbt tillbaka till boendet där vi möttes av arga busschaufförer som ville hem, men vi packade ihop och tillslut började vi rulla hemåt. Väl hemma fick vi pannbiff och potatis som vi lagom mycket bättre än det vi fick i Gunnebo. På kvällen blev det fin sång på andakten och sedan natti natti.

goodbye älskar ballerina varulvarna!!

Måndag 30/6

hejsan svejsan från ballerina varulvina!!:)

Idag startade vi dagen med episk krabbfotboll, sedan drog vi till matsalen och käkade frulle. Vi hade ett härligt konfa pass och som uppladdning inför LM sprint åt vi potatisbullar och soppa. Men efter hårt kämpande på LM och dusch var det dags för middag som blev ris och en gryta som var mid. Tillslut blev det analys av sprinten i form av kahoot och en andakt i St.Lars. Efter det var det avdelnings häng och natti natti!!

goodbye älskar ballerina varulvarna!!

Söndag 29/6

Tjongeling badring!

Vi startade dagen med en magisk sovmorgon sen frulle. Sen gick vi till kyrkan för högmässa. Till lunch åt vi kyckling spätt, panbiff och ris.

Sen gjorde vi klart våra båtar och körde tävling i sjön. Sedan fixade vi oss fina för foton. Sen åt vi middag det var spagetti och köttfärssås sedan begav vi oss till kyrkan för att fotograferas med de fina kåporna.

Sedan fixades tårta och sång till finaste Hanna som fyllde år! Sen var det kvällsfika och andakt och avdelningshäng. Vissa hade musikquiz med Jonte men han valde sämst låtar så alla vart missnöjda. Vissa andra åt tårta med Hanna eller sminkade Emil.

Godnatt från bombardio vampyrio

Fredag och Lördag 27-28/6

Tjenixen från skibidi gollum!

Fredagen började på tyskt vis med en tysk visa. Efter det var det dags för morgongympa där vi gjorde en komplicerad lek där man skulle toucha varandras fötter innan vi gick och åt frukost. Sedan var det dags att springa till kyrkan för morgonbönen och efter det hade vi konfapass där vi bland annat provade kåpor och fick lära oss hur man döpte i krissituation. Efter konfapasset gick vi och åt lunch vilket blev den efterlängtade hamburgaren.

Efter lunchen var de dags för lugna stunden. Träningen denna dagen var One-man-relay med ful-OL tema. Det var väldigt många påhittiga outfits människor hade kommit på. Några av dem som vi utser till bäst (och fulast) outfits är Harry, Tilda och Emil Ö. Efter en snabb dusch och/eller bad för vissa så var det dags för middag – Bajskorvar (järpar) med potatis, gräddsås och lingonsylt.

Stadigt uppladdade med middag förberedde vi oss för föreläsning med the one and only Noel Braun men innan de, tyvärr, sysslor. Efter det en välsmakande kvällis innan vi begav oss mot St. Lars kapell för andakt. När vi kom tillbaka hade vi avdelningshäng innan de var nattinatti. 

Under lördagen hade vi besöksdag och några fick döpa sig.

Tschüss! Från skibidi gollum

Torsdag 26/6

Tjo från trololero tralala.

Igår så vaknade vi av att tyst veckning. sen så var det frulle. Äntligen äppelmos. Vi hade konfapass och gjorde tillexempel båtar med flygplan. Vi hade lunch och det var pastasallad. Ingen gillade det för det smaka blä.

Sen var det lugn stund i 45. Rekordtid. Sen var det samling 13:55. Sen var det avfärd till träning 14:00. Det var kontrollplock och det var bra. Sen var det dusch. Sen vare det samling inför middag. Det var rå strimlad potatis och fisk.

Sen var det sysslor. O vi från trololero tralalala hade allrum och koridor det gick bra. Sen var det frilek fram till mellis. Vissa gick till willys typ och andra sigma alphas gymmade med bulken. Sen var det kvällis.

Sen var det andakt av Emil ö, Oscar w och Aston. Sen var det avdelningshäng då några körde maffia, några kurragömma, några high school musical. Sen gick vi och la oss men de var så livat här i eksjö så man kunde inte sova, de var många ute.

Sen var det go natt, Adios från trololero tralalala.

Onsdag 25/6

Tjena alla skibidis, tung tung spökur här.

Vi startade denna legendariska dag med en sjuk väckning. Sedan blev det en sigma frukost för att ladda upp för en sjuk dag. Efter det skulle alla rizzlers på ett mycket roligt konfapass för att få denna magiska gud med oss. Då köpte många fotbollströjor. (Sensei var freaky och satte våra nummer på lotto).

Efter denna skibidi stund var det dax för en god(?) lunch: Potatisbullar, mums… Efter denna kulinariska lunch var sysslor på agendan, not sigma. Sedan var det en sjukt sigma träning. Jonas digga denna banan. Sedan var det pre workout meal. Chili con carne, sigma meal.

Nu började folk samlas utanför inför att krossa syd. Alla i konfatröja. Sedan marscherade vi in till den skibidi sigma champions league låten. Redo att krossa syd! Efter ett 1-0 mål till syd trodde många det var över. Men icke sa nicke när Emil Ö kommer in och clutchar. Nu var det straffar. Det börjar jämnt och Isak räddar okej. När Isak sedan känner att det börjar bli allvarligt börjar han rädda som en GUD. VI VANN!!! Player of the match går till Isak Wimmer.

Vinsten firades på andakten inne i Sankt Lars kapell. Sedan fick alla en efterlängtad dusch och kvällsmacka. Ledarna hälsar ett glatt godnatt!

Med vänliga hälsningar tung tung spökur!