Vi blev väckta av Thea, Alma, Malte och Hilding som dansade små grodorna och hade midsommarkransar. Vi övade på att dansa runt stången så att danskarna skulle se hur man firar midsommar. Vi åt frukost med mackor, yoghurt, gröt och kokta ägg. Vi stack till Sjöängen och krossade Nord i brännboll, och så plockade vi blommor och spelade fotboll. Sedan tränade vissa och andra tillverkade kransar. Sedan var det sysslor, och domarna städade allrummen. Sedan var det lunch, och det var hamburgare, som uppskattades mycket av konfirmanderna. Sedan fixade vi iordning oss, och det var trevligt! Det tog lång tid att fixa sig (framför allt för killarna haha). Det var riktigt varmt och trångt när vi gick iväg till campingens midsommarfirande. En kvinna höll ett fint tal om Jesus. Vi dansade runt midsommarstången, och det var trevligt, och det var jätteskönt att bada! Sedan körde vissadiscgolf, och andra volleyboll. Det var tidig middag, potatissallad och kycklingspett blev det. Efter det var det sjukamp, och domarna kom tvåa. Vi kastade bland annat stövel, och gjorde en otroligt fin uppvisning. Sedan var det kvällis (några körde fotboll innan). Då satt alla utomhus! Vi fick också reda på resultatet. Innan andakten snackade någraom att spela fotboll, men det blev inte av. Sedan var det andakt, och vi hörde en historia om en man som betalade för en båtresa, som såg en buffé som ingick i biljetten. Vi gjorde popcornbön på andakten. Några hade frågestund om kristendom med Tindra under den fria tiden efteråt. Sedan var det avdelningshäng. Tindra sjöng på kvällen för vissa och Hilding och Sören för andra. Sedan somnade vi gott, men alla sov inte bra.

